Rekrutacja potrafi trwać długa, kosztowna i … nieskuteczna. Ważne jest nie tylko dopasowanie pracownika do kultury firmy, ale też jego kompetencji do obowiązków na przyszłym stanowisku pracy. Jak sprawdzić, czy pracownik się sprawdzi?
Assessment center - co to takiego
Assessment center to metoda rekrutacji pomagająca zbadać kompetencje kandydata, zarówno miękkie, jak i twarde. To analiza jego zachowań w zaaranżowanych sytuacjach, które odpowiadają temu, z czym spotyka się na stanowisku pracy, o które się ubiega.
Zalety Assessment center
-
duża skuteczność w ocenie kompetencji - różna forma zadań
-
wielowymiarowość – ocena za pomocą wielu skal i wskaźników podlega sporo kompetencji;
-
obiektywność - kompetencje ocenia zespół asesorów
-
dostosowanie zadań do wymagań konkretnej firmy i stanowiska
-
możliwość oceny kilku osób w tym samym czasie
-
możliwość zauważenia zarówno mocnych stron, jak i słabych kandydata
Zatrudnienie nieodpowiedniego pracownika może kosztować firmę znacznie więcej czasu i pieniędzy niż poświęcenie uwagi w to, aby proces rekrutacji był dopracowany.