Rekrutacja potrafi być twardym orzechem do zgryzienia, ale wcale nie musi. Możesz trochę to sobie ułatwić, choć na pewno z początku będzie to wymagało od Ciebie trochę pracy, jednak dobrze opracowany proces rekrutacji będzie służył Ci przy wielu kolejnych poszukiwaniach pracowników. 

Czym jest design thinking

Najkrócej ujmując jest to myślenie projektowe, jednak dokładniej mówiąc to rozwiązywanie problemów i tworzenie innowacyjnych rozwiązań. Składa się z kilku etapów etapów: 

  • empatyzacji - zrozumienie potrzeb i problemów użytkowników

  • definiowanie problemu - problem definiujemy na podstawie informacji z empatyzacji. Poprawne jego zdefiniowanie jest bardzo istotne.

  • generowanie pomysłów - tutaj generujemy jak największa ilość rozwiązań na nasz problem.

  • budowanie prototypów - powstaje prototyp fizyczny 

  • testowanie 

Metoda ta nie jest jednak linearna. 

 

Design thinking w rekrutacji

 

  1. Wciel się w swojego potencjalnego kandydata i zrozum jego perspektywę. Zbadaj temat, aby poznać jego bolączki i oczekiwania - empatyzacja

  2. Tutaj analizujemy to, co wyszło nam z procesu empatyzacji - próbujemy wykryć problemy z jakimi mierzą się kandydaci np. zbyt długi proces rekrutacji lub skomplikowane pytania - definiowanie problemu

  3. Teraz pora na burzę mózgów, czyli generowanie pomysłów 

  4. Jeśli Twoim problemem był zbyt długi proces rekrutacji, opracuj krótszą wersję. Stwórz prototyp. 

  5. Przetestuj swoje rozwiązanie. 


To metoda pomoże ci między innymi zaprojektować proces rekrutacji, który będzie przyjemny dla kandydatów i pozostawi miłe doświadczenia. Aby umilić i Tobie poszukiwania pracowników wFirma umożliwiła dodawanie nielimitowanej ilości darmowych ogłoszeń przez ich system - Twoje ogłoszenie zostanie opublikowane na poczytnym Poradniku Pracownika.